Γύρω-γύρω-όλοι

στις

Τώρα τελευταία έχω πάθει ένα σοκ.
Ατομικό, συλλογικό, ανακατεύω τη σούπα που έχω στο κεφάλι μου και βγαίνουν διάφορα υλικά στην επιφάνεια.
Βλέπω και συνειδητοποιώ αλήθειες που δεν είναι καν αλήθειες μου, δεν μπορούν να ανήκουν σε κάποιον, απλά βρίσκονται εκεί κι εγώ καλούμαι να πάρω θέση απέναντί τους. Αν και θα προτιμούσα απλώς να τις βιώνω χωρίς να τις κρίνω.
Ο κόσμος έχει έρθει τα πάνω κάτω, τα δεξιά αριστερά και τα μέσα έξω. Ζαλάδα και ίλιγγος.
Απορώ γιατί μπερδεύομαι, εγώ είμαι αυτή που ανέβαινα πάντα στο γύρω-γύρω-όλοι μονάχη και στριφογύριζα όσο πιο γρήγορα μπορούσα, για να βλέπω τον κόσμο να καταρρέει.
Και τώρα που το κάνει, δεν ξέρω αν πρέπει να χαρώ ή να κατέβω.
Βλέπεις δεν είναι μόνο ο δικός μου κόσμος που αλλάζει, είναι και ο άλλος, ο έξω από ‘μένα, αυτός που λέμε καμιά φορά πως δε μας νοιάζει και πολύ, αν είμαστε εμείς καλά. Αλλά πως νά’σαι καλά όταν όλοι γύρω είναι κι αυτοί στο δικό τους γύρω-όλοι?
Δοκίμασες να τους δεις απ’έξω?
Μοιάζουν κι αυτοί παραμορφωμένοι, ακαθόριστοι, γραμμές και χρώματα σε κύκλο.
Τους μίλησες? Δεν σ’ακούνε. Μέχρι και ο ήχος αλλάζει με την φόρα του αέρα.
Το ξέρεις καλά αυτό, κι εσύ το ίδιο έκανες.
Κι ήταν τόσο ηδονικό που δε σ’ένοιαζε. Μοναχικότητα ή μοναξιά?
Στριφογυρίζουμε μονάχοι.
Γιατί αν πάμε μαζί θα βαρύνει και θα πάει πιο αργά.
Θέλουμε την ταχύτητα.
Κι εγώ, τώρα που όλοι κάνουν αυτό που έκανα πάντα, είπα να σταματήσω, να κοντοσταθώ και να κοιτάξω.
Ανάποδη, μια ζωή.
Πάντως το έκανα.
Δεν είναι κακό να σταματάς που και που.
Σου δίνει χρόνο να εκπνεύσεις.
Και ξέρεις τι είδα?
Δεν καταρρέει ο κόσμος, δε σταματά η γη.
Εγώ νόμιζα έτσι, γιατί έτσι ήθελα.
Ο κόσμος είναι πάντα εκεί και ίδιος, έτοιμος να μας δοθεί όποτε θέλουμε, αρκεί να τον κοιτάξουμε όπως είναι, με τα πόδια στο χώμα.
Δεν πειράζει αν για λίγο παραπατάμε και τρεκλίζουμε.
Τόσο καιρό στριφογύρισμα, κάτι αφήνει.
Μα συνέρχεσαι.
Κάνεις τα πρώτα βήματα και νομίζεις θα πέσεις.
Δεν πέφτεις όμως!
Και συνεχίζεις.
Μέχρι να αποφασίσεις να βγεις από την παιδική χαρά και να περπατήσεις σαν άνθρωπος.

Σχολιάστε

